Gold Scholar

بورسیه های پلیمی

هر سال ، دانشگاه پلی تکنیک میلان یک سری بورسیه های تحصیلی را بر اساس شایستگی دانشجویان بین المللی که برای کارشناسی ارشد اپلای می کنند، ارائه می دهد. این بورسیه در سه سطح پلاتینیوم ، طلایی و نقره ای ، شامل بورسیه تحصیلی و معافیت از پرداخت شهریه است. تمام دانشجوهای بین المللی با پرونده کامل به صورت خودکار در نظر گرفته می شوند ؛ یعنی کسانی که تا آخرین مهلت تعیین بورسیه مدرک زبان معتبر ارائه کرده اند.

 

به لطف همکاری با شرکای دولتی و خصوصی ، دانشگاه پلیمی هر سال تعدادی از این بورسیه تحصیلی را به با استعدادترین متقاضیان بین المللی پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد ارائه می کند. دانشجوهایی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند باید فقط هزینه اداری غیرقابل بازگشت حدود 200 یورو را پرداخت کنند.

تعداد بورسیه های پلاتین ، طلا و نقره اعطا شده هر سال متفاوت است. معمولاً تعداد کمی بورسیه پلاتین و تعداد بیشتری بورسیه طلا و نقره در دسترس است. در ادامه به شرح این بورسیه ها خواهیم پرداخت و سهمیه‌های سال جاری را اعلام خواهیم کرد

 

بورسیه های پلاتین  Platinum 

مبلغ 10.000 یورو در سال + معافیت از هزینه تحصیل

مبلغ هر بورسیه (بعد از کسر مالیات) طی دو یا سه قسط در سال به حساب بانکی شخص واریز خواهد شد. دانشجو فقط باید هزینه اداری را بپردازد.

 

بورسیه های طلایی پلیمی

5000 یورو در سال + معافیت از هزینه تحصیل

مبلغ هر بورسیه (بعد از کسر مالیات) طی دو یا سه قسط در سال به حساب بانکی شخص واریز خواهد شد. دانشجو فقط باید هزینه اداری را بپردازد.

 

politecnico-campus-cremona

– بورسیه های Polo di Cremona Gold

یکی از این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در ترم اول دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی موسیقی و آکوستیک (Music and Acoustics Engineering) پردیس کرمونا است. مورد دوم برای دانشجویان بین المللی است که در کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی (Agricultural Engineering) پردیس Cremona پذیرفته شده اند.

این مطلب رو هم حتما بخونید!  اصطلاحات رایج بورسیه

Canale_podcast_Polimi

– شرح بورسیه های Polo di Piacenza Gold

این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی است که در دوره های کارشناسی ارشد در رشته های معماری پایدار و طراحی منظره (Sustainable Architecture and Landscape Design) و مهندسی انرژی/ مسیر انرژی های تجدید پذیر و پایداری محیطی (Energy Engineering / track in Renewables and Environmental Sustainability) پذیرفته شده اند که به زبان انگلیسی در پردیس Piacenza ارائه می شود. بورسیه ها به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • 8 بورسیه تحصیلی برای رشته معماری پایدار و طراحی منظره
  • 8 بورسیه تحصیلی برای مهندسی انرژی/ مسیر انرژی های تجدید پذیر و پایداری محیطی

این بورسیه هزینه های اقامت در Morigi Residence در یک اتاق دو نفره را پوشش می دهد.

– از 11 سپتامبر  تا 31 آگوست ، برای دانشجویانی که در ترم 1 پذیرفته شده اند.

– از پایان فوریه ، برای دانشجویانی که در ترم 2 پذیرفته شده اند.

این بورسیه ها همچنین شامل صبحانه و یک وعده غذایی در روز از دوشنبه تا جمعه است. در ماه آگوست ، تعطیلات ملی تعطیلات کریسمس و عید پاک فقط هزینه های اقامت پوشش داده می شود و هیچ وعده غذایی را شامل نمی شود.

***با توجه به تعداد داوطلبان پذیرفته شده در هر دوره ممکن است بورسیه بین دو رشته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم شود.

 

بورسیه های نقره ای SILVER

معافیت از شهریه ؛ بورسیه‌ی نقره ای کل مبلغ شهریه سال تحصیلی را پوشش می دهد. دانشجو فقط باید هزینه اداری را بپردازد.

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در یکی از دوره های کارشناسی ارشد ارائه شده در تمام پردیس های پلیمی پذیرفته شده اند.

همانطور که پیش از این هم اشاره شد هر بورسیه نقره ای کل مبلغ هزینه های ثبت نام را پوشش می دهد ، به جز هزینه اداری که حدوداً 170 یورو است که باید ابتدا پرداخت شود.

این مطلب رو هم حتما بخونید!  اپلای کارشناسی و ارشد دانشگاه ساپینزا رم

 

سهمیه بورسیه های 2023-2024

بورسیه های  پلاتینیوم : تعداد 10 سهمیه به این بورسیه تعلق می‌گیرد.

بورسیه های نقره ای: سهمیه‌ ها به طور دقیق مشخص نشده است.

بورسیه های طلایی: تعداد 38 سهمیه به این بورسیه تعلق می‌گیرد.

 

معیارهای اعطای بورسیه

معیارهای انتخاب بر اساس ارزیابی تحصیلات قبلی شما و مطابقت آن با شرایط لازم دوره کارشنسی ارشد مورد نظر است. بدیهی است که معدل و موفقیت های تحصیلی (از جمله نمونه کارها و پورتوفولیوها) و انگیزه نامه بسیار مهم اند و کمک زیادی به تصمیم مثبت کمیته اعطای بورسیه خواهند کرد.

علاوه بر این ، در صورتی که شرایط کاندیداها به یک دیگر بسیار نزدیک باشد، کمیته ارزیابی ترکیب کلاس ها را از نظر سنی نیز با اولویت دادن به جوانترین متقاضی و کشور مبدا در نظر خواهند گرفت.

 

پرداخت بورسیه ها:

زمان پرداخت بورسیه های برای پذیرش ها و ورودی های مختلف به شکل زیر است:

ورودی سپتامبر (ترم اول). بورسیه ها تا پایان ماه مارچ ، اواسط جون و جولای اعطا و به دریافت کنندگان ابلاغ می شود.

ورودی فوریه (ترم دوم). بورسیه ها تا اواسط دسامبر به دریافت کنندگان اعطا و ابلاغ می شود.

 

تأیید ، ابطال و تعلیق بورسیه

چنانچه در بالا هم اشاره کردیم بورسیه تحصیلی – Platinum ، Gold یا Silver – دو سال دوره کارشناسی ارشد را پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی سال دوم مشروط بر حفظ شرایط اعلام شده توسط دانشگاه در ابتدای ترم ثبت‌نام به دانشجو تعلق می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی حداقل یک سال تحصیلی را شامل می‌شود. در صورتی که شخص بورسیه شده تصمیم بگیرد قبل از پایان سال تحصیلی از تحصیل خود انصراف دهد ، باید کل مبلغ بورسیه تحصیلی خود را پس دهد.

شخص دریافت کننده بورسیه ، فقط در شرایط استثنایی و با تایید قبلی دانشگاه پلیمی مجاز به تعلیق تحصیل و حفظ مزایای بورسیه تحصیلی تا زمان بازگشت خود خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *